zaterdag 8 december 2012

Kattenogen: step by step


Zoals ik in het vorige bericht al zei, dit zijn de foto's van hoe ik de kattenogen heb getekend. Als je het vorige artikeltje nog niet hebt gelezen, zou ik er eventjes naar kijken, want dan weet je gelijk waar ik het over heb.
Als je daar geen zin in hebt en een hipster wilt zijn, wil ik nog eventjes zeggen dat ik dit niet allemaal zelf heb bedacht. Het is geïnspireerd op een illustratie uit het boek Harige en pluizige fantasydieren tekenen. Maar omdat er geen instructies instaan en ik die dus zelf heb verzonnen laat ik hier even zien hoe zo'n proces bij mij in z'n werk gaat. 




Genoeg gepraat, hier zijn de foto's. Ik ga er niet te veel uitleg bij geven, omdat ik eigenlijk helemaal niets uit te leggen heb over deze tekeningen. het leek me gewoon leuk om te laten zien. 






Eerst de potlood versie, dit zijn de zwarte lijnen die ik als eerst heb aangebracht.











Hier heb ik de iris ingekleurd met licht- en turquoise-blauw.













En tot slot de vacht van de kat met huid en bruintinten.











Dit zijn de krijttekeningen. Ook hier ben ik begonnen met zwart. Omdat ik vergeten was een foto te maken zit er ook al een beetje blauw bij.










De iris ingekleurd en het oogwit heeft ook wat nuance gekregen.









En de vacht. Bij de krijt versie zie je al dat de vacht veel geler is geworden. Ik kon de vacht hier ook niet helemaal laten aansluiten aan het oog, omdat ik dan de zwarte lijnen zou vervagen. Achteraf gezien had ik dus de "achtergrond" het best als eerst kunnen doen.




Dat was het. Ik hoop dat je het mooi vond. Als je dit leuk vindt maak ik misschien wel vaker dit soort stap voor stap teken-dingen. 

Chrizzl



Geen opmerkingen:

Een reactie posten