zondag 2 december 2012

Ik en oma

Hallo daar blij persoon,

Vandaag wil ik even een schoolopdracht die ik vorig jaar gemaakt heb met je delen. De opdracht was om een kinderfoto van jezelf na te tekenen. En waren nog een aantal vervolg opdrachten, maar daar vertel ik straks nog wat over.






De eerste opdracht was om de tekening met grijs poltood na te tekenen. Die kleine baby, dat ben ik. Mijn oma is inmiddels overleden. Ik weet er niets meer van, want ik was pas twee. Ik merkte bij deze opdracht wel dat ik de lat veel hoger legde dan de rest van de klas. Maar goed, dat is niet altijd iets slechts.





Voor de volgende opdracht moesten we onze tekening in verf op papier zetten. We trokken wel eerst de tekening over op de lichtbak (da's een soort kast waar aan de bovenkant licht uit komt, je legt je tekening erop en dan een leeg blaadje daarover heen en door het licht kan je je orginele tekening overtrekken, 't is heel leuk.). Het idee was wel dat we de geverfde variant van de foto in één kleur deden en de omgeving in de contrastkleur. In mijn geval heb ik de mensen dus met blauw gedaan en de contrastkleur daarvan is oranje, dus de achtergrond werd oranje. Ik vind deze variant het minst mooi van de drie creaties die ik heb gemaakt.




En tot slot deze tekening. Hierbij was het de opdracht dat we de mensen eerst met Oost-Indische inkt overtrokken en daarna met aquarel iets maakte wat in ons hoofd zat. Ik had daar nog extra veel werk aan, want ik moest bedenken wat er in mijn oma's hoofd zat en ik heb haar eigenlijk nooit gekent. Ik heb van mijn oma een boom gemaakt, eentje met blauwe en lila blaadjes, omdat ze ziek was. De boom draagt een kruis, dat is omdat mijn oma christenlijk was. En het uiltje, ik weet niet hoe ik daarop ben gekomen, maar ik vind hem wel mooi. En dan nu nog een uitleg voor de draak in mijn babyhoofdje. Nu is het niet dat ik zo'n giftige baby was hoor, toen ik deze reeks tekeningen maakte was ik erg bezig met fantasy dieren tekenen en draken waren mijn favoriet. Dus tekende ik een draak, zo simpel is dat eigenlijk. En verder nog wat bubbels, want ik hou van bellen blazen.

Dat was het voor vandaag, ik hoop dat je het mooi vond en hopelijk al tot morgen.

Chrizzl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten