zondag 29 september 2013

kleurencirkel van chrizzl




Hallo Blij persoon,

Ik was eigenlijk van plan gisteravond de foto's van mijn HKU-werk online te zetten, maar ik kreeg opeens een idee waar ik gelijk aan ben begonnen. Ik heb mijn avond doorgebracht met gekleurde cirkeltjes verven. 


De HKU-opdracht van volgende week wordt, dat we een zelfportret moeten gaan maken. Ik zat te denken over wat ik dan in dit beeld kwijt wil, wat ik best moeilijk vond, aangezien ik eigenlijk nog niet weet wie ik ben. Laat staan hoe ik me af wil beelden. Ik begon na te denken over een paar woorden en vroeg me toen af welke kleur er bij die woorden past. Dus ik heb mijn verf erbij gepakt en dit was het resultaat:



Het eerste woord wat ik bedacht had, had niet super veel te maken met mijn zelfportret. Het is wel zo dat ik hoop zie als iets wat niet heel nadrukkelijk aanwezig is, maar toch altijd wel ergens onder ligt. Het is nog steeds voelbaar. Ik heb dat terug laten komen in de kleuren door ze erg licht te houden. Deze kleur vond ik uiteindelijk het beste.


Het volgende woord dat ik koos was levend. Ik heb hele felle kleuren gekozen voor dit woord, kleuren die opvallen en om aandacht vragen. Uit eindelijk vond ik oranje het beste passen bij dit woord. 

Het laatste woord was donker. Ik wou in mijn beeld toch ook iets laten terug komen van de tijd waarin ik minder lekker in m'n vel zat en die toch altijd een deel van me zal blijven. Ik ging op zoek naar kleuren die hierbij passen en heb geprobeerd net vast te houden aan het traditionele zwart. Ik heb geprobeerd om meerdere soorten zwart te maken, heel donker groen en heel donker paars. Ik ben erachter gekomen dat die kleuren met zo'n minimaal verschil in kleuren toch een andere sfeer kunnen geven dan pikzwart. 




Tot slot had ik per ongeluk veel te veel wit op mijn palet gedaan en ben ik daarmee gaan vingerverven. uiteindelijk zijn daar nog wat kleurtjes doorheen gekomen en dit is het resultaat geworden: een vrolijke kleurenzee. 

Dat was het voor nu. Later op de dag laat ik je het vogelnest zien dat ik gisteren heb gebouwd ;)

Chrizzl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten