woensdag 4 september 2013

Project Vera: Behind the paper deel 1


Hallo Blij persoon!

Dit bericht is een vervolg op het eerdere bericht van vandaag over Project Vera. Mocht je dat nog niet bekeken hebben, doe dat dan even. Wat in dit bericht is eigenlijk Directors Commentary zoals bij een film en dat is meestal leuker als je eerst de film hebt gezien ;). 

Laten we beginnen. Muziek is voor tekenen mijn grootste inspiratiebron en dat geld ook voor project Vera. Bij veel liedjes krijg ik een beeld wat ik dan teken, maar in dit geval voelde ik dat er een verhaal was dat niet in één afbeelding kan worden verteld. Vandaar dat het een serie is geworden van 31 inkttekeningen van 15 bij 15 centimeter. 
Het liedje dat mij inspireerde was With you  van Matt Simsons. Omdat er in het liedje soms bepaalde overgangen zijn, zijn die er ook bij de tekeningen, al zijn ze dan soms minder logisch. Wat ik bedoel merk je zo meteen nog wel. Ik denk dat dit nu wel genoeg voorkennis is, laten we eens naar de tekeningen gaan kijken.


Wat hier gebeurt is vrij duidelijk. Er is een klein meisje in een bos, deze illustratie is dan ook niet meer dan een situatieschets waarin nog niets gebeurt.


Hier echter wel, het meisje wil een appel plukken. De appel is rood gekleurd om heb extra op te laten vallen tegenover de rest en om een verband met de volgende afbeelding aan te geven.


De appel blijkt een vleermuis te zijn. Om dit duidelijk te maken, zijn de appel en de vleermuis allebei rood.


De vleermuis valt het meisje aan, waarbij ze verwond raakt. Uit deze wond komen paarse bulten. Die heb ik paars gemaakt om er meer aandacht voor te krijgen zodat je ze later in het verhaal herkent. 


De vleermuis vliegt weg en waar hij langs komt verdort het land (of in dit geval de bomen). Het meisje is neergevallen. 


Als het meisje weer wakker wordt is dit het eerste wat ze ziet, een ander meisje dat over haar heen hangt. Om duidelijk te maken dat dit van onderaf bekeken is, heb ik het haar van het tweede meisje op een manier getekend dat het naar je toe lijkt te komen, of ten minste, dat was de bedoeling. Ook zijn de takken van de bomen iets gespreider, wat de indruk moet wekken dat je ze van onderen ziet. 


Het meisje met de vlecht helpt haar omhoog. Ondertussen is het land weer vol leven, met bloeiende bloemen en konijntjes.


Het meisje met de vlecht wil het andere meisje een appel geven, om te laten zien dat ze vrienden wil zijn. Vlak naast haar zit een konijntje, dat later ook nog terug komt in andere tekeningen.


Het meisje schrikt als ze de appel ziet, omdat het haar doet denken aan de keer dat ze werd gebeten door de vleermuis. Om duidelijk te maken dat dit een gewone appel is, is deze rood met groen, terwijl de vleermuis helemaal rood was.


Het meisje met de vlecht schrikt van de reactie. Ze beseft dat er iets met dit meisje aan de hand is, maar ze weet niet wat. 


Ik denk dat ik het hier even afbreek, omdat dit anders een veel te lang bericht wordt. Ik hoop morgen de andere helft te kunnen behandelen.

Was dit een beetje wat je zelf had bedacht of iets heel anders? Wat vind je niet logisch? 

Laat een reactie achter, ik ben benieuwd! ^^

Chrizzl

1 opmerking:

  1. egt super leuk! ik snap niet waarom er niet veel meer mensen op je blog komen! je bent echt super goed! xx

    BeantwoordenVerwijderen