zondag 13 oktober 2013

Tekentrucje en korte update



Hallo Blij persoon,

Zoals je gemerkt heb ben ik weer wat minder actief op mijn blog, wat puur is omdat ik niet genoeg tijd heb om naast al mijn school- en HKU-werk ook nog mijn blog elke keer bij te werken. Ik heb gisteren mijn eerste beoordeling gehad, waar ik heel graag van alles over wil vertellen, maar dat moet voorlopig nog even wachten. 

Om toch nog iets online te zetten, wou ik je gaan vertellen over een nieuwe techniek die ik nu gebruik om mensen na te tekenen. Deze tekening hoort in de serie van Youtubers ;) (Dit is Troye Sivan)
Alles wat je nodig hebt is internet verbinding, paint of een ander foto bewerkingsprogramma en natuurlijk je tekenspullen. 


Het eerste wat je doet is een leuk plaatje van de persoon die je na wilt tekenen uitkiest en opslaat. Ik vind zelf dat je op instagram hele mooie foto's kan vinden, maar het lukt mij nooit om die op te slaan, dus dan zou je de foto moeten uitprinten.

Vervolgens open je de foto in paint of welk programma je wilt gebruiken. En wat je dan eigenlijk gaat doen is hulplijnen trekken. 


Hierdoor kun je dus makkelijker zien, dat het traanbuisjes (binnenste hoek van het oog) bijna precies boven de mondhoeken zitten en hoe groot bepaalde gezichtsdelen zijn ten opzichte van elkaar. 

Wat ik daarna heb gedaan is eigenlijk het raster (de rode lijnenD dat ik eerder heb getekend, overtekenen op papier. Daarna heb ik de rest erin getekend. Hulplijnen weg gummen, nog even vergelijken met de oorspronkelijke foto en je heb eigenlijk de basis van je tekening al. 


Ik vind dit een erg fijne manier om snel het gezicht met je juiste verhoudingen op papier te krijgen. Laat me weten of jij het ook gaat proberen en hoe dat gelukt is. Ik hoop je snel weer te zien!

Chrizzl 

Ps. Dit is natuurlijk geen chrizzl creation als ik mijn voorlopige resultaat niet even laat zien ;)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten