maandag 26 november 2012

Pixelart: strijkkralen




Ik denk dat we allemaal als kind wel eens met strijkkralen hebben gespeelt en misschien heb je nog wel een pot op zolder staan. En ookal ben je er misschien een beetje te oud voor, je kunt er nog steeds hele leuke dingen mee doen. Magneetjes maken bijvoorbeeld.




Nu ben ik sinds een tijdje best "in to" Minecraft en door de pixelige stijl kun je het heel makkelijk met kraaltjes namaken. Ik gebruik hier als voorbeeld het iron sword omdat ik dat erg typerend vind voor minecraft.




Ik heb een minecraft explorer app, dus ik kan op mijn ipod makkelijk de plaatjes opzoeken. Je kunt ook op internet een voorbeeld zoeken. Zorg wel dat je een versie hebt dit groot genoeg is om te zien hoeveel pixels er op een rij zitten.




Als je een figuurtje hebt gekozen, zoek je tussen je strijkkralen kleuren die lijken op die van je voorbeeld. Je zal misschien niet precies de kleuren hebben die je nodig hebt, maar dat maakt niet uit, dat is bij mij ook niet gelukt.




Als je tevreden bent over je creaties, kun je ze gaan strijken. Vergeet niet dat je bakpapier moet gebruiken als je gaat strijken! Helaas weet ik uit eigen ervaring dat gesmolten plastic moeilijk van een strijkijzer af gaat...

Het is het beste om je figuurtjes van twee kanten te strijken, omdat ze dan minder snel breken.



Als de kraaltjes zijn afgekoeld kun je de magneetjes erop plakken. Ik heb nepnagel-lijm gebruikt.




En klaar ben je! je kunt je magneetjes op de koelkast of in je kluisje hangen, misschien is een van je vrienden of klasgenoten wel gek op Minecraft en heb je een orgineel en persoonlijk sinterklaascadeautje!

Ik denk dat ik in de toekomst nog wel meer van dit soort pixelart ga doen met een andere game als Mario of The Legend of Zelda. Maar dit was het voor vandaag, misschien al tot morgen,

Chrizzl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten