dinsdag 13 augustus 2013

Penselen en Pennen



Hallo Blij persoon!

Voor project Vera heb ik al eens met Oost-Indische inkt gewerkt en omdat ik nog wel wat meer wil experimenteren in deze richting, heb ik een eigen set in huis gehaald. En als we dan toch bezig zijn, waarom dan niet wat waterverf erbij?



Het leek me wel even leuk om je wat meer te vertellen over de materialen die je hier boven ziet. Ik heb ze namelijk op vakantie in Frankrijk gekocht (nou ja, mijn moeder dan. Nog bedankt mam, ik ben er erg blij mee :) ). 




Over de pen en inkt kan ik vrij weinig vertellen. Het is Oost-Indische inkt, die ik ook bij knutselclub gebruikte. Ik weet niet of je hem ook voor schrijven kan gebruiken, maar ik gebruik hem voor tekenen. De pen is wel speciaal voor tekenen. 

Toen we de inkt hadden wilde ik graag nog wat waterverf, gewoon kinderverf eigenlijk, niet duur, dat leek me niet nodig. De winkel had ook een kinderafdeling waar ze iets wat Giotto hadden. Het waren tubetjes met een soort plakkaatverf Ze mevrouw van de winkel zei dat als je dat goed verdunt het te gebruiken is als waterverf. Thuis kwam ik er achter dat deze verf erg plakkerig is en niet echt mooie kleur geeft, dus gebruik ik heb iet meer echt. Daarom heb ik er ook geen foto van. 



We hebben nog wel wat penselen gekocht. Deze zijn van marterharen, wat echt goede kwaliteit is. Ik heb later nog voor 4 euro een set penselen gekocht in de supermarkt, maar die bleken heel slecht te zijn (ze hebben geen mooie punt waardoor je een borstelig effect krijgt en de haren laten de hele tijd los en komen in je tekening). Ik heb een kleine voor de details en twee die bijna even groot zijn.




Later zag ik nog een doos met waterverf in een etalage liggen en ik dacht gelijk: maar dat is wat ik wil! Hij bleek maar 9 euro te kosten dus die heb ik meegenomen. 


Zoals je ziet heeft hij een heleboel kleuren en omdat er deukjes zitten in de deksel heb je een heleboel mengbakjes. Ik weet niet of het ook echt daarvoor bedoelt was, maar dat is in ieder geval waar ik het voor gebruik.

De donkergrijze kleur die je hieronder ziet (de linker) heb ik al heel veel gebruikt omdat het een kleur is die veel in de natuur en bij dieren voorkomt.














Ik was van plan om hierbij gelijk wat krabbeltjes te laten zien, maar het is nogal een langs artikeltje geworden, dus die tekeningen zet vanavond online. 
Ik hoop dat je dit leuk vond om te lezen en ik zie je straks weer! 

Chrizzl

2 opmerkingen:

  1. hallo chrizzl, waar heb jee waterverf gekocht van 9 euro

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Die heb ik ergens in Frankrijk gekocht. Ik zou niet weten waar of hoe de winkel heette. Sorry!

      Verwijderen