dinsdag 4 juni 2013

Nice for no reason

Ja, ja, het is met één L..

Het lijkt wel of we niemand meer echt vertrouwen. Als ik op het station iemand aan zou spreken en zou vragen of die persoon een leuke dag heeft, zal die om zich heen kijken, om te zien of mijn handlanger haar portemonee aan het leeg roven is. Het probleem is dat dit dan ook te weinig wordt gedaan. We maken niet even een praatje in de rij bij de slager, iedereen is bezig met zichzelf en is daar al druk genoeg mee. Waarom neemt niemand je meer serieus als je iets vriendelijks probeert te doen? Carrie Fletcher denkt er precies hetzelfde over.

Ik zat een paar dagen geleden door mijn Youtube-abonementen de kijken toen dit filmpje langs kwam: Nice for No Reason. Ik herkende meteen wat Carrie bedoelde en toen ze begon over de Hopefulnotes was ik al helemaal enthousiast. Het idee is simpel: overal waar je gaat neem je stickynotes (van die briefjes met een plakrandje) en een pen mee. Als je dan even niets te doen hebt, pak je die briefjes en schrijft er iets aardigs op. Dan plak je het ergens waar je weet dat iemand het zal vinden. Het is heel simpel en wie weet wat het met iemands humeur kan doen! 



Ik ben thuis gelijk naar stickynotes gaan zoeken en heb deze leuke hartvormige gevonden. Die zitten nu standaard in het voorvak van mijn rugzak. 

En nu de oproep aan al mijn blije mensen! Speur zelf ook wat stickynotes op en doe mee! Als je een Hopefulnote hebt gevonden of achtergelaten kan je een foto twitteren naar @TheHopefulNotes. Op die manier kan je er ook achter komen wie jou dat briefje heeft bezorgt ;) 

Vergeet niet het filmpje van Carrie te kijken!
http://www.youtube.com/watch?v=u2OYwkUUPQI



2 opmerkingen:

  1. Dat is echt een heel leuk idee van die Carrie. Zekers waard om ook te doen. Awesommeeeee!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zou ik zeker doen! samen maken we de wereld mooier :) xx chrizzl

      Verwijderen