maandag 20 mei 2013

Keep calm and craft on..



Ik ben al eerder tot de conclusie gekomen dat ik gewoon te veel hobby's heb en te weinig tijd om al die bezigheden uit te voeren. En tot overmaat van ramp is er gisteren weer een bij gekomen. Heb je al van Papercraft gehoort?

Papercraft is een nieuwe app waarmee je minecraft sjablonen kunt uitprinten en bouwen. Een absolute must-have voor de Minecrafters onder ons. Ik heb al eerder geknutseld onder dit onderwerp, namelijk met strijkkraaltjes. mocht je nieuwsgierig zijn is hier de link: http://chrizzlcreations.blogspot.nl/2012/11/pixelart-strijkkralen.html

Laten we beginnen! Ik moet zeggen dat ik niet de allerbekendste karakters uit de serie heb uitgekozen, maar dat maakt ze niet minder leuk. Zoals je hierboven al kan zien: een varken, een wolf en een skeleton.




 Het varkentje is altijd al
mijn favoriet geweest. Zoals je hiernaast kan zien kijken ze erg slim :).
Deze noem ik Dorcus. 







 De wolf! Deze was wat moeilijker dan het varken, door de kleine onderdelen. Dit is de wilde wolf, er is ook nog een tamme en een boze wolf. 





En tot slot de skeleton.
Die was wel het moeilijkste van allemaal. Niet alleen vanwege alle onderdelen maar ook omdat het zo precies moest worden uit geknipt. Dat kun je ook zien bij de ribbenkast..

Omdat de skeleton zulke dunne beentjes heeft zit er een schaduw bij het sjabloon zodat hij beter kan staan. Maar tijdens de photoshoot wilde hij toch nog wel eens omvallen..



Ik moet wel zeggen, het is wel prutswerk en daar moet je van houden. Ik zou het ook wel fijn vinden als bij de moeilijkere costucties, zoals de skeleton, een kleine handleiding zit, want soms kwam ik er niet helemaal uit. Verder vind ik dit een geweldige bezigheid en ik kan het iedereen aanraden. 


P.S. 
Ik vind het nog wel even leuk om te laten zien hoe ik de foto's heb gemaakt. Door een gekleurd papiertje op deze manier neer te legen ziet het er opeens veel professioneler uit :)


Dan wil ik nu graag dit bericht afsluiten met een uitspraak van een van mijn favoriete youtubers:



"Don't be a salad, be the best goddamn broccoli you could ever be"

Chrizzl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten