woensdag 8 mei 2013

I got a confession..





Het kwam vrijwel uit het niets, maar sinds een paar dagen ben ik geobsedeerd met My Little Pony - Friendship is magic. En niet zo zeer de serie, maar de figuurtjes. 

Er is iets aan de stijl van deze serie die mij enorm aantrekt. Alle kleuren, de grote ogen, de glooiende lijnen waaruit alles bestaat. Ik vind het gewoon heel leuk om deze stijl na te tekenen en ik heb de afgelopen dagen dan ook gedaan. 

Voor deze tekeningen heb ik mijn kleurpotloden en pastelkrijtjes gebruikt. hierover geef ik later nog verdere uitleg. 

De eerste tekening die ik maakte is een groepsportret. De omlijningen heb ik met kleurpotlood gedaan. De vlakken heb ik met pastelkrijt ingekleurd. Omdat niet alle kleuren heel fel zijn, heb ik ze een beetje uitgeveegd. Hierdoor ziet de tekening er wel een beetje vlekkerig uit. Dit vind ik dan ook de minst mooie tekening uit de serie.



De volgende is iedereens favoriet: Rainbow Dash. Bij deze tekening kwam ik op het idee om nog een keer met wit pastelkrijt over het lichtblauwe "vacht" gedeelte te gaan. Hierdoor zijn deze kleuren veel egaler geworden.


Wat ik ook wel grappig vind aan deze poppetjes, is dat de enige kleurovergang ik de ogen zit. Voor de rest zijn er alleen egale vlakken.

En voorlopig sluiten we af met Apple Jack. Bij haar heb ik een wat andere pose gekozen. Hierbij heb ik verder niet veel nieuws geprobeerd. 



Al deze tekeningen heb ik nagetekend van plaatjes die ik op Google heb gevonden. Ik geloof dat ik nog niet genoeg inzicht heb om zelf poses te gaan bedenken, alhoewel ik dat wel zou willen proberen in de toekomst. Ik denk dat hier nog wel een vervolg op komt. Maar voor nu is dit het einde, geniet lekker van het weer.

Chrizzl


Geen opmerkingen:

Een reactie posten