dinsdag 12 februari 2013

Gitaart =3




Hallo blij persoon,

Afgelopen zondag vierde mijn broertje zijn verjaardag, hij is eind januari 14 geworden, gefeliciteerd Flip en dus heb ik taart gebakken voor hem en zijn vrienden!
Mijn broertje speelt al ongeveer 5 jaar gitaar, dus leek het me leuk om daar wat mee te doen. Dus ben ik een stuk of 6 uur in totaal aan het bakken en versieren geweest om mijn ideeen te realiseren.



Ik kwam er te laat achter dat ik foto's had moeten maken, ben ik genoodzaak te beginnen waar ik de taart al gebakken heb. Daarna heb ik de taarten doormidden gesneden en er jam tussen gesmeert. De taart moest in de juiste vorm worden gesneden en hier is de body, bedekt met botercrème. De botercrème gebruik ik zodat het marsepein er goed aan blijft zitten. 

Je ziet het nog niet helemaal,
maar het wordt een electrische gitaar  ;)
Ik heb de botercrème gemaakt met een mix, maar misschien is het wel eens een leuk idee om te kijken of je het zelf kan maken door bij de ingredienten te kijken. Dat ga ik zeker nog een keer doen voor mijn blog. Taartmix Investigation...

Op dit punt moet ik de taart gaan bedekken met marsepein. Nu was alleen al de body van de gitaart meer dan 40 centimeter, dus dat past niet meer op een  snijlplank of wat je gebruikt om je marsepein op uit te rollen.
Ik heb daarom de tafel goed schoon gemaakt met een vochtig doekje om daar het marsepein uit te rollen. (Als je dit doet moet je wel zeker weten dat de tafel weer droog is voor je gaat uitrollen, anders zal het marsepein aan de tafel vastplakken!) 

Als jij ook ooit een taart wilt bekleden met marsepein raad ik je aan om iemand om hulp te vragen als je het marsepein gaat optillen. Je pakt allebei een zijde van het marsepein en legt het dan als een tafellaken over de taart.
Bij mij was het marsepein niet lang genoeg, ik had ook best een ingewikkelde vorm, en daarom heb ik er wat aan moeten plakken. het ziet er natuurlijk het mooist uit als het marsepein uit een stuk is.

Voor mijn gitaart heb ik de gitaart van mijn broertje als voorbeeld genomen. daarom heb ik er ook nog een wit stuk op gemaakt. Ik heb het witte marsepein gewoon op de taart gelegt en heb daarna de vorm ervan gesneden. De restjes weg halen en het blijft vanzelf plakken. 

Je ziet wel dat die hogere punt minder mooi is geworden
Het ziet er nu nog heel wanstaltid uit,
maar later merk je er minder van

Ik laat eerst even zien hoe ik de hals van de gitaart heb gemaakt. Die heb ik gemaakt met cake. Ik had alleen geen zin meer om zelf nog eens cake te gaan bakken, dus gebruik ik de roombotercake van de Albert Heijn. Even bijsnijden en tegen elkaar leggen, omdat het als de gewenste kleur heeft hoeft hier geen marsepein over. Het is ook handig voor als je visite hebt die niet van marsepein houdt.



Voor de kop heb ik plakken cake gebruikt die ik af heb moeten snijden voor de hals, je ziet er een paar hierboven. als die stukjes en laagjes zien er natuurlijk wat minder mooi uit, dus hier heb ik wel marsepein over gedaan.


De kop, zonder marsepein
We gaan verder met de details en versieringen die ik heb toegevoegd. Hierboven zie je de draaiknoppen onderaan de gitaat, vraag mij niet waar ze goed voor zijn, maar ze zijn er, dus heb ik ze ook maar gemaakt. Hiervoor heb ik uit een restje cake twee cirkeltjes gesneden en die bedekt met marsepein. 


Dan zie je hier nog dat zilveren ding waar de snaren aan zitten en die rare dingen met rondjes waar de snaren overheen gaan (ja, ik ben een echte gitaar kenner...). Alle kleine rondjes heb ik uitgestoken met een rietje. 


Toen heb ik de snaren nog getekend en de stemmechanieken (hoera voor google) er op gezet. En klaar is kees. Ik heb de taart op aluminiumfolie gelegt voor een extra blitzend effect :)

Wil jij nou ook zo'n leuke taart kun je een reactie achter laten of een mailtje sturen naar chrizzlcreations@gmail.com ;)

Zo, alweer zo'n lang bericht. En ik ben voorlopig nog niet klaar, want we gaan ook nog Valentijn-cupcakes bakken! Als je wilt weten wanneer de nieuwe berichten online komen, kun je ook mijn facebook pagina liken: http://www.facebook.com/ChrizzlCreations 

Tot ziens!

Chrizzl


Geen opmerkingen:

Een reactie posten